MESCAT SANT FELIU DENUNCIA LA MANCA DE PROJECTE DEL GOVERN EN LA GESTIÓ DELS APARCAMENTS
La manca de projecte del govern de Sant Feliu de Guíxols pel que fa a la gestió dels aparcaments de la ciutat va arribar en el darrer ple a un punt delirant.
Recordem que en el darrer mandat el govern va gastar quatre milions d’euros per fer l’aparcament de «Ponent» (el que està darrere l’estació d’autobusos) després d’intentar sense èxit l’ampliació de l’aparcament de la Corxera.
Segons s’afirmava, la nova ubicació també assolia (o això ens volia fer creure el govern) els mateixos objectius que el frustrat aparcament de la Corxera: generar aparcament dissuasiu.
Doncs bé, en el Ple d’ahir va quedar ja definitivament descartat que aquest aparcament serveixi per aquesta finalitat tan necessària a la nostra ciutat.
El govern va desestimar el gruix de les al·legacions que havíem proposat MEScat en aquesta línia i va aprovar les següents tarifes:
El poti-poti d’aquesta proposta és, com hem dit al començar, delirant.
I és que la casuística és tan gran que deixa ben palès que no existeix cap altre objectiu que no sigui el de treure’n un rendiment econòmic: com sigui i com es pugui. Que entri tothom però que pagui. Exclusivament la finalitat recaptatòria guia la proposta.
GESTIÓ PRÒPIA D’UN GARATGE DE TITULARITAT PRIVADA
La fórmula aprovada és més pròpia de la gestió d’un garatge particular d’un propietari privat que no pas d’un equipament municipal que vol tenir la funcionalitat de generar aparcament dissuasiu a l’entrada de la ciutat.
Ben aviat veuran com a l’entrada de l’aparcament apareixerà un cartell on hi dirà: Es lloguen places a pupil·latge.
Es fa imprevisible la dinàmica que es pot generar, però el que sí que sembla evident és que hi haurà una important demanda (no es preveu limitació) de les places d’abonament pels residents i pel personal que té una feina permanent a la ciutat.
Generar oferta per als usuaris que necessiten aparcament per hores d’ús ha deixat de ser una prioritat i per tant ha deixat de ser-ho donar servei als comerços i serveis de la zona centre i als veïns que utilitzen l’anella d’equipaments públics de la zona de la «corxera».
L’aparcament inclourà molt poques places amb lògica d’aparcament dissuasiu (fins i tot potser cap) i tampoc servirà per cobrir les dues hores gratuïtes per als usuaris de la ciutat. En conclusió: la rotació de vehicles en les places d’aparcament serà mínima i/o nul·la i les dues hores gratuïtes amb tota seguretat no seran factibles per manca de places lliures.